חשש: חיזבאללה מתגבר כוחות בקונייטרה ומתכונן לפתיחת חזית נוספת עם ישראל

    שלמה ריזל No Comments on חשש: חיזבאללה מתגבר כוחות בקונייטרה ומתכונן לפתיחת חזית נוספת עם ישראל
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתרי חדשות ערביים מדווחים כי לאחר כמה ניצחונות גדולים למורדים בשבוע שעבר בגולן הסורי, ובראשם כיבוש תל אל-אחמאר האסטרטגי מידי הצבא הסורי, מרכז המשטר הסורי כוחות גדולים, הכוללים מחבלי חיזבאללה רבים ופיקוד איראני כדי לצאת למלחמת השרדות במחוז קונייטרה הגובל בישראל. המשטר הסורי כבר נהדף מרוב האזור ומחזיק רק ברצועה צרה המגיעה מהגבול עם ישראל ועד דמשק. המורדים מנסים להדוף לגמרי את הצבא מהמקום, כדי לאגף את דמשק ממערב.

    לפי הדיווחים, הכוחות התרכזו בבסיס חטיבה 90 הסורית, זו שהותקפה על ידי ישראל מספר פעמים, לאחר "זליגות" שאירעו בצפון, ובין היתר נצפו 40 משוריינים של חיזבאללה נכנסים למתחם החטיבה.

    לפני כחצי שנה יצאו חיזבאללה והצבא הסורי במתקפה גדולה באזור, אולם היא התנפצה במהרה על ביצורי המורדים וחיזבאללה ספג כמה עשרות הרוגים.

    בשבוע שעבר דווח בסוריה כי לפי חלוקת השטח בסוריה בין הרוסים, הסורים, האיראנים וחיזבאללה – יתמקדו חיזבאללה והסורים באזור שממערב לדמשק, ובכלל זה הגולן הסורי. לצורך כך הגיעו לדמשק בשבוע שעבר לפחות 100 מפקדים ומאות מחבלי חיזבאללה.

    החשש בישראל מחיכוך או מניסיון פיגוע איכותי של האיראנים וחיזבאללה 'על הדרך' גובר, ולכן בישראל פוקחים עיניים כל העת, ולפי דיווחים מהצד השני של הגבול חיל האוויר עורך כל העת טיסות אינטנסיביות באיזור



    0 תגובות